SAMLINGSPARTIET

- med sakfrågorna i fokus

Vår uppgift

Moderaternas uppgift är att lösa samhällsproblem och göra Sverige och Haninge till en bättre plats för alla som bor här. Sverige är ett bra land och Haninge är en bra kommun, men vi måste alltid arbeta för att möta de problem som finns och förbättra det som kan bli ännu bättre. Politik måste hänga ihop och vara konsekvent. Den kan inte bygga på önskedrömmar eller att ”man borde gjort annorlunda förut”.

Vi formar en politik utifrån den verklighet och de samhällsproblem vi ser idag. Vår politik bygger på vad vi vill driva i kommunen och ibland också de förändringar vi vill se på regionalt och nationellt plan. Vårt uppdrag kommer alltid vara att sätta Haninge i främsta rummet och stå på Haningebornas sida.

Läs mer om vår politik här nedan.

Vårt förslag till budget för 2022
Halftone Image of Crowd

Följ oss

Genom att du följer oss i våra sociala kanaler, gillar, kommenterar och delar Moderaternas inlägg så hjälper du oss sprida vårt budskap digitalt.

Klicka på ikonerna för att fortsätta till sociala medier!

Ge en gåva

Vill du bidra till Moderaternas framgång i valet 2022? När du ger en gåva till Moderaterna är du med och bidrar i arbetet för maktskifte och ett bättre Sverige.

Din gåva gör skillnad!

Engagera dig

Vill du vara med och påverka i Haninge kommun? Våra medlemmars engagemang är vår styrka och för varje ny medlem blir Moderaterna en större kraft att påverka samhället till det bättre.

Bli medlem redan idag!