Haningemoderaterna söker politisk sekreterare

Moderaterna är Haninges enda borgerliga opposition. Vårt mål är att kunna erbjuda en stark och pålitlig oppositionspolitik. Vi har både vilja och förmåga att ta över styret i Haninge. Vi söker nu en politisk sekreterare som vill bli en viktig motor i vårt lag och dialogen med invånarna.

Arbetsuppgifter

Tjänsten som politisk sekreterare innebär politiskt och administrativt stöd till oppositionsrådet, stöd till gruppledare i nämnder och administrativt stöd till föreningens ordförande. Det dagliga arbetet består till stor del av framtagande av egna yttranden och förslag till KF, KS och nämnderna, men också mediakontakter och förhandlingar med andra partier. Du kommer närmast att vara en del av vårt kansli med en kollega, fullmäktigegruppens ledning och vår kommunikationsstrateg.

Kvalifikationer

Du har tidigare erfarenhet av den politiska miljön. Du har kunskap och erfarenhet av att kommunicera budskap i olika plattformar och har en god stilistisk förmåga. Vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat som politisk sekreterare eller har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Dina kunskaper i svenska språket är mycket goda. Du är strukturerad och kommunikativ med god samarbetsförmåga.

Anställningsform, omfattning och tillträde

Tjänsten omfattas av Lag om offentliga politiska sekreterare i kommuner och landstingskommuner. Lag om anställningsskydd (LAS) är inte tillämplig. Arbetstiderna är flexibla och deltagande i möten och arrangemang förekommer utanför vanlig kontorstid. Anställningen börjar som en provanställning i 6 månader som kan övergå i visstidsanställning som varar till mandatperiodens slut. Tillträde sker tidigast 20 september.

Din arbetsplats är belägen i Haninge kommunhus på Rudsjöterrassen 2. Sänd din ansökan med e-post med CV, ev. personligt brev samt en debattartikel (max 2000 tecken) till vårt oppositionsråd sven.gustafsson@moderaterna.se senast den 15 juni.